Doa

"Ya Allah jadikan aku ini tergolong dalam anak yang sering mengingati jasa ibu bapaku,yang sering patuh kepada mereka selagi mereka tidak menyuruhku melanggar perintah-Mu."


Ahad, 30 Disember 2012

masa yang tinggal


'heaven week' kini ingin melabuhkan tirainya... maka study week yang ditunggu bakal menjelang, pergh macam nak raya plak ayat. aduih.., tak tau la camne rezeki aku untuk sem ni, boleh perbaiki CGPA or tak, i hope i can do it... orang lain dah sibuk manfaatkan study week untuk mengulang kaji, buat nota, study group, cari kat internet, aku plak tak study kat sini, sekarang baru nak pulun sehabis baik. its oke soleh, still sempat kot study :P (ayat penyedap hati)

gambar yang dicuri dari internet... hehe dont tell others

manfaatkan masa yang ada, lets make your dreams come true. man jadda wajada. cukup2 la tu, aku tak mahu lagi dibayangi kejahilan, selalu blurr dalam kelas. Allah takkan ubah nasib sesuatu kamu tu melainkan dia sendiri yang mengubahnya.


so u have to believe, always bear in mind that u can achieve what u want if u keep trying without lose hope to Allah. kejayaan ni bukan just pada pelajaran je, tapi sangat luas, merangkumi apa yang aku lalui dan aku nak capai kat dunia ni. contohnya, sekarang mungkin happiness, next is friendship, relationship, job, house, luxury car and so on. but its ok, u still have chance to achieve it, everything is depend on u, the most important thing is, u have do the best, and leave the rest to Allah.

tapi itu semua bukanlah cita2 utama aku. jika ditanya apakah cita2 utama aku, aku memilih mati syahid, dan mengharap mardhatillah. copy paste and save ayat ni dalam minda. amin insyaAllah :')
sebab apa kena buat camtu? sebab bagi aku, hidup ni tak ada gunanya jika kita dapat apa yang kita inginkan, tapi redha Allah kita tak dapat. hidup bukanlah semata-mata ingin mengejar dunia, tapi kehidupan akhirat juga perlu diberi perhatian. bak kata mawi, "world world jugak, akhirat jangan lupa beb".. hehe

wah, cantiknya bulan tu... opss..

banyak masa aku dah terbuang, takut tak tau nak jawab apa depan Allah nanti. dalam surah Al-Asr tu, walaupon ayat pendek tapi mesej yang nak disampaikan sangat3 penting, ingat 5 perkara sebelum datang 5 perkara.

ok lah, jom sambung study dulu, nak tiru ayat mawi jugak.. hehe "study study jugak, amal fardhi jangan lupa beb" .rajinkan diri lakukan amalan sunat, sedar diri sikit, badan kita ni adalah pinjaman dari Allah. kalau ada panggilan dakwah, berusahalah untuk lakukan or hadirkan diri. ingat matlamat asal aku tadi, mencapai mardhatillah.. insyaAllah :'))

Tiada ulasan:

Catat Ulasan