Doa

"Ya Allah jadikan aku ini tergolong dalam anak yang sering mengingati jasa ibu bapaku,yang sering patuh kepada mereka selagi mereka tidak menyuruhku melanggar perintah-Mu."


Ahad, 23 Disember 2012

main cat2~


study week dah bermula.. tapi bagi aku, sekarang merupakan 'heaven  week'.. hehe kenapa aku cakap macam tu? sebab aku ni jenis yang suka study last minutes, nanti kot nak start. haish... apa nak jadi la aku ni, sebab tu results selalu average je, tak gempak macam result kawan2 yang lain.. huhu malu *_*
A.. B.. C.. D.. err, huruf apa plak tu?? ish..

tapi walau apapon, aku beruntung sebab semalam sempat jugak study manufacturing sikit, walaupon sekejap tapi sekurang2nya ada pengisian yang aku dapat.. hehe best buat study group ni, sekejap je ilmu masuk.. kalau duk kat rumah tu mmg confirm tak study ler. alhamdulillah semoga Allah berikan kejayaan kepada aku dan sahabat2 yang lain. amin ^_^

ok, back kepada tajuk. bangun pagi, lepas sarapan, maka bermulah perjalanan beberapa group konvoi ke destinasi yang nak dituju, sebuah institusi asuhan kepada bakal pemimpin negara akan datang, chewah~
pagi2 lagi cabaran  dia memang power, nak cari jalan agak sukar, alhamdulillah setelah mencari dan terus mencari akhirnya jumpa jugak.

tujuan kedatangan kami adalah sebagai tetamu VIP, sebab bila datang je terus dihidangkan makanan dan minuman, siap ada kek lagi.. hehe bukan2, sebenarnya tujuan sebenar kedatangan kami adalah untuk sama2 membantu dalam usaha untuk menceriakan institusi asuhan tu, atau lebih dikenali dengan istilah 'renovate' tempat tu. dan tugas aku hari ni ialah sebagai tukang cat professional, hehe... walaupon tak ramai yang dapat datang, tapi berkat kerjasama dari semua, kerja2 kat sana dapat dilakukan dengan baik dan mudah. semoga setiap yang kita lakukan ada nilaian disisi Allah SWT. kita ni hidup cuma sekali, so berbaktilah, banyakkan beramal selagi kita mampu.

buat apa yang termampu

dah siap kat bahagian luar.. cantik tak? ^_^

alhamdulillah, petang tu sebelum balik, kitorang dapat special give dari pihak sana. insyaAllah hadiah tu boleh buat kenangan nanti. Apa yang bestnya, hari ni dapat jumpa beberapa orang kanak2 kat sana, umur hampir sama macam adik aku. diaorang sangat ok, comel2 plak tu, boleh ler ubat sikit rindu aku ni pada adik. dah lama tak balik rumah (tiba2 sedih). rindu famili, mak abah semua.. teringin jugak nak balik kampung macam orang lain, tapi mak tak bagi balik, mungkin sebab 2 faktor ni. first, mak suruh study dulu cuti2 ni, nti dah habis semua exam baru balik. manfaatkan masa yang  ada. second, sebab tambang balik mahal. sekali perjalanan pergi dan balik dah habiskan duit lebih kurang  RM100, mak suruh jimat2 guna duit yang tinggal. jangan enjoy, jangan boros.. hurm, insyaAllah mak, alang akan usahakan~!!



see u soon..

last, sebelum tutup.. renungkan ayat kat bawah ni. okkee... insyaAllah ada rezeki jumpa lagi ^_^


betapa Allah mencintai kita..


"...Bila kamu mendekati Aku satu jengkal, Aku mendekatimu satu hasta. Bila kamu mendekati Aku satu hasta, Aku mendekatimu satu depa. Bila kamu datang kepada-Ku dengan berjalan kaki, Aku datang kepadamu berlari-lari."
[Hadith Riwayat Bukhari]




2 ulasan: