Doa

"Ya Allah jadikan aku ini tergolong dalam anak yang sering mengingati jasa ibu bapaku,yang sering patuh kepada mereka selagi mereka tidak menyuruhku melanggar perintah-Mu."


Sabtu, 15 Oktober 2011

No kapel before nikah.. insyaAllah

Jika SAYANG jangan ajak insan yang disayangi untuk melakukan perkara MAKSIAT, nauzubillah..cinta SEBELUM nikah itu indah tapi sayangnya di selimuti dengan NODA dan DOSA..
manakala cinta SELEPAS nikah itu lebih berganda indahnya kerana semuanya HALAL dan insyaAllah..Allah MEMBERKATINYA..♥♥

>>> Jadi untuk yang sedang "bercouple", berkasih, bercinta dan sewaktu dengannya, fikir-fikirkanlah..BERUBAHLAH dari sekarang ke arah yang LEBIH BAIK...
Saya minta kepada Allah setangkai bunga yang segar, DIA bagi saya kaktus berduri..saya minta kupu-kupu yang cantik, diberi ulat berbulu..saya sedih & kecewa..namun kemudiannya, kaktus itu berbunga..indah sekali dan ulat itupun bertukar menjadi kupu-kupu yang cantik..
Itulah jalan Allah..indah pada masanya, Allah TIDAK MEMBERI apa yang kita HARAPKAN tapi DIA beri apa yang kita PERLUKAN..kadangkala kita sedih, kecewa, terluka...tapi jauh di atas segalanya DIA sedang MENGATURKAN yang TERBAIK dalam kehidupan kita...
InsyAllah..semuanya ada HIKMAHNYA yang tersendiri..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan