Doa

"Ya Allah jadikan aku ini tergolong dalam anak yang sering mengingati jasa ibu bapaku,yang sering patuh kepada mereka selagi mereka tidak menyuruhku melanggar perintah-Mu."


Ahad, 16 Oktober 2011

Haramkah ustazah pilihan?



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Moga bermanafaat,berikut adalah pendapat dari Ulama berkenaan Ustazah Pilihan. D harap,teman2 share ilmunya; moga menjadi bekalan d akhirat kelak. Insyaallah...aamiin ya Allah.

* Ustaz Mujahid: Apa sahaja program yang meletakkan wanita di atas pentas, samaada nasyed atau sebagainya melainkan dia seorang pendakwah, itu pun yang ustazah2 tua2, kerana kalau muda akan menimbulkan fitnah, maka saya berpendapat ianya haram. Apatah lagi dengan program seperti ustazah pilihan ini. Kerosakan akan berlaku. Memperagakan wanita di atas pentas, melihat wajah mereka, mendengar suara mereka. Dan jutaan manusia akan tertumpu kepada mereka. Khususnya kaum adam. Mereka hanya ingin melihat awek-awek tersebut sahaja sebenarnya. Maka, ini boleh menyebabkan si wanita itu turut berdosa kerana membuatkan orang lain berdosa. Apatah lagi di dalamnya, para peserta perlu melakukan perkara2 bid'ah. Itu semestinya haram. saya sangat menentang program seperti ini.


~ himpunan pendapat Ulama hingga kini. Insyaallah akan d kongsi lagi ilmunya.
wallahhualam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan