Doa

"Ya Allah jadikan aku ini tergolong dalam anak yang sering mengingati jasa ibu bapaku,yang sering patuh kepada mereka selagi mereka tidak menyuruhku melanggar perintah-Mu."


Jumaat, 7 Oktober 2011

Motivasi diri untuk kau Soleh.. dari Genji


Duhai Soleh,
Letakkanlah cinta Allah mendahului cintamu yang lain, kerana hanya Allah yang menaburkan benih cinta kamu kepada insan yang kamu cintai.. sebab semuanya milik Allah. Kalau kita inginkn sesuatu, kita mesti minta izin dari tuan/pencipta dia dulu.

Duhai Soleh,
jangan kau sia-siakan usia remajamu dengan duri-duri maksiat kerana nanti dihujungnya kau pasti kecewa.. perlu diingat soleh kau masih dibawah tanggungan orang tuamu, maka gunakan masa muda sebaiknya untuk berbakti dan bahagiakan mereka.

Duhai Soleh,
Berusahalah untuk jadi yang SOLEH, sesuai dengan nama yang diberikan oleh orang tuamu. jangan jadi hamba kepada perasaan. jika kau mahukan yang solehah,  berusahalah jadi yang baik untuk bertemu dengan yang lebih baik..

Aku: mekacih genji, hehe ko memang terbaik!! ^_^…

Hehe mesti korang tertanya kn siape genji ni? Kalau tak tertanya pon takpe, aku nk bgtau jgak.. haha actually genji ni just imaginasi aku je, watak yg aku wujudkn dlm diri aku ni. Macam diri aku yg kedua la. Oke2 nk Tanya skit, korang pernah tgk kartun yu-gi-oh tak?, haa.. lebih kurang cmtu la cerita aku ni. Tp bkn sebijik2 sama mcm kartun tu la, sbb mcm ada unsur2 yg pelik sikit dalam cerita tu. Kalau korang xtau cuba search kt google ye.. ^_^ 
Haa, ni ada gmbar skit. Tgk la, jgn malu2..  Nk tgk byk2 search sendiri la oke? haha oke lah,aku stop dulu. jap lgi korang kata aku xsiuman lak. Dun wory, hekhek otak aku still buleh berfungsi dgn elok dan cerdas lgi.. insyaAllah, bye2~  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan